نوشته شده توسط : hr

مدت هست که انواع گیاهان آبدار که در زبان آمیانه به کاکتوس معروف شدن جاشون رو توی بازار گل باز کردن و توی گلدون های کوچیک با قیمت های خیلی خوبی فروخته میشن. این گیاهان زیبا که تنوع بسیار زیادی هم دارن، اگه به روش درستی مراقبت بشن نه تنها ماندگاری خوبی دارن، بلکه میشه زیادشون هم کرد. همچنین یک ترکیب زیبا در یک ظرف زیبا میتونه جلوه خیلی بیشتری به این گل های زیبا بده. اگه شما هم عاشق گل و گیاه هستین و فضای کافی برای پرورش انواع گل ها در اختیار ندارید، این گل ها بسیار مناسب هستند و میتونن فضای خونه رو زیبا تر کنن. در این مطلب در مورد ساخت گیاه واریوم یا همون گلدان های شیشه ای  و چند روش ساده برای ساختشون صحبت میکنیم.

“گیاه واریوم” یا “تراریوم” به گلدان های شیشه ای گفته میشه که عموما از گیاهان آبدار برای تزیینش استفاده میشه و دلیلش هم اینه که این گیاهان آب کمتری مصرف میکنن و برای گیاه واریوم های بسته آبیاری هر چه کمتر باشه راحت تره.

گلدان شیشه ای برای گل های ساکیولت

لوازم مورد نیاز برای ساخت گیاه واریوم یا گلدان شیشه ای

برای گیاهان آبدار که کاکتوس ها هم از زیر مجموعه همین گروه از گیاهان هستند بهترین خاکی که میشه استفاده کرد خاکی هست که از ترکیب خاک معمولی، مقداری پرلیت (شبیه سنگ ریزه های سفید هستند)، شن و ماسه نرم و کمی خاک زغال هست.

 
 

یک ظرف شیشه مثل تنگ ماهی و یا گلدان های مخصوص گیاه واریوم هم میتونید تهیه کنید. از شیشه مربا هم میتونید برای ساخت یک گیاه واریوم ساده کمک بگیرید.

گیاهان زیبای ساکیولنت یا همون گیاهان آبدار که برگ ها و تنه گوشتی دارن که آب رو در اون ذخیره میکنن.

لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

مراحل ساخت گیاه واریوم

برای داشتن یک گلدان شیشه ای زیبا بهتره که خاک رو ترکیب نکنید و لایه ای کار کنید تا زیباییش بیشتر به چشم بیاد. ابتدا یک لایه سنگ ریزه بریزید.

یک لایه سنگ ریزه

یک لایه سنگ ریزه

بعد خاک مورد نظرتون که ترکیب چند ماده با هم هست رو بریزید.

خاک گلدان (پرلیت، خاک زغال، شن و ماسه و خاک معمولی )

خاک گلدان (پرلیت، خاک زغال، شن و ماسه و خاک معمولی )

بعد هم گل هاتون رو با ترکیبی که به نظرتون زیبا تر هست در کنار هم بکارید و روی اون رو برای زیبایی بیشتر و همچنین تقویت گیاه، پرلیت بریزید و سطح خاک رو با پرلیت بپوشونید.

کاشت گل

کاشت گل

یک لایه پرلیت روی خاک بریزید

یک لایه پرلیت روی خاک بریزید

برای نگهداری از این گل ها بهتره اونها رو در کنار پنجره ای که آفتاب مستقیم خیلی زیاد نداره قرار داده بشن و هر هفته مقدار کمی آب بهشون بدید. گیاهان آبدار بهتره زیاد آب داده نشن، چرا که ریشه اونها فاسد میشه و از بین میره. به راحتی هم میتونید تکثیرشون کنید که در مطالب بعدی ان شاالله در موردش صحبت میکنیم.

گیاه واریوم با شیشه مربا

اگه گلدان شیشه در دسترستون نیست و یا برای اولین بار و تنها برای امتحان میخواید یک گیاه واریوم داشته باشید میتویند از شیشه مربا استفاده کنید که خیلی هم زیبا میشه. برای این کار هم تنها کافیه از شیشه مربا استفاده کنید و خاک ترکیبی رو بریزید.

 
 
لایه های گیاه واریوم در شیشه مربا

لایه های گیاه واریوم در شیشه مربا

ساخت گیاه واریوم با شیشه مربا

ساخت گیاه واریوم با شیشه مربا




:: موضوعات مرتبط: تراریوم و دیش گاردن , ,
:: بازدید از این مطلب : 3995
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: